Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Jóga

2009.03.01

A jóga

 

Kép

 

A JÓGA  egy több ezer éves filozófiai rendszer, mely segítséget nyújt önmagunk, és a világ megismeréséhez. Egy olyan - tapasztalatokra épült és ma már a tudományt is felhasználó - módszer, melyben a test edzésén túl, törekszünk a lelki egyensúlyunk elérésére, a belső harmónia megteremtésére. A légzéstechnikákkal, a testgyakorlatokkal, a relaxációkkal formálódik tudatunk. Megváltozik hozzáállásunk magunkhoz, környezetünkhöz, egymáshoz. Sokkal nyugodtabbak, türelmesebbek leszünk.
   A rendszeres "jógázás" hatására szerveink egészségesebbek lesznek, erőnlétünk nő, izmaink megerősödnek, hosszantartó nyújtásai és relaxációi révén sokkal hajlékonyabbak és nyugodtabbak leszünk.
Az egészséges szervezetnek egészséges az idegrendszere, az érhálózata, a keringési rendszere, a hormonháztartása, és belső szervei, jól működik az anyagcseréje. Mindezek hatására megőrizzük fiatalos gondolkodásunkat, alakunkat, jó közérzetünket, összességében belső harmóniánkat.
   A Kismama Jóga célja, hogy megkönnyítse a várandósság idejét, megőrizze az édesanya és a baba egészségét, energiával töltse fel az édesanyát és a babát, felkészítse az édesanyát a tudatos szülésre, valamint, hogy megkapjon minden információt, ami jogilag, erkölcsileg "jár" a kismamának és a babának.
   Megfigyelték, hogy azok a babák, akiknek a mamájuk a kismama jógával, vagy valamelyik ehhez hasonló alternatív szülésfelkészítő módszerrel készültek a szülésre, sokkal nyugodtabbak, 10-20 %-kal intelligensebbek, figyelmesebbek és a későbbiekben is gyorsabban tanulnak.

A Kismama Jóga a 12. hetet betöltött kismamáknak ajánlott. A 34. héttel a szülőpozíciós jógafoglalkozásokon az édesapák is megismerkedhetnek olyan módszerekkel, amelyekkel segíthetnek párjuknak a vajúdás során.